افزایش سرانه مطالعه خانواده های حاشیه شهر با استفاده از ظرفیت کتاب
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان:

افزایش سرانه مطالعه خانواده های حاشیه شهر با استفاده از ظرفیت کتاب

معاون دادگستری کرمان هشدار داد:

آمار بالای پرونده های قضایی خشونت های رفتاری و گفتاری در کرمان  

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان در تشریح ۱۰اتهام اول در استان کرمان گفت:اتهام اول سرقت است و خشونت‌های رفتاری،تصادفات و خشونت‌های گفتاری،تهدید و توهین و …در رتبه‌های بعدی هستند.
کد خبر: ۱۴۲۵۵۳۷

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛سیدمهدی قویدل،درجلسه هم‌اندیشی مسئولان قضایی استان کرمان بااصحاب رسانه شهرستان رفسنجان اظهارداشت:اصحاب رسانه درانعکاس واقعیت‌های جامعه،انتقادات سازنده،خنثی سازی اهداف دشمنان و سیاه‌نمایی آنان و نیز امیدآفرینی درجامعه ورود کرده و نقش خود را ایفا کنند.

معاون قضایی دادگستری استان کرمان گفت:موضوع مطالبه‌گری‌های قانونی موضوع قابل توجهی است و موضوعی که جامعه از آن رنج می‌برد،متأسفانه شاهدبی تفاوتی و کاهش مسؤولیت‌های اجتماعی و کاهش مسؤولیت‌پذیری اجتماعی هستیم. 

این مقام قضایی درادامه از برگزاری چهارمین جشنواره رسانه و عدالت دراستان کرمان خبر داد که ابتکار آن از استان کرمان شروع شده است وگفت:درسه دوره گذشته هرسال شاهدافزایش استقبال اصحاب رسانه بودیم.

وی خاطرنشان کرد:دربحث آگاه‌سازی،نقش رسانه نقش کلیدی است و نگاه جامعه باید از نگاه صرف کیفری به سمت نگاه مشارکت میان‌نهادی و ارتقا مسؤولیت‌های اجتماعی تغییر کند.

وی پیشنهاد داد:رسانه‌ها یک ستون ویژه برای ارتقا آگاهی‌های حقوقی مردم در سطح جامعه در نظر داشته باشند.

قویدل،عنوان کرد:جلوگیری ازسوء استفاده دردستگاه‌های اداری دربحث فساد اداری،رشوه،تبعیض رانت و...موجب ناامیدی در جامعه می‌شوند ورسانه ها وظیفه دارند ورود کرده و درافشا و معرفی افراد فرصت طلب به هیچ وجه اغماض نکند.

وی گفت:اقدامات خوب و اثربخشی درمجموعه دادگستری رفسنجان انجام شده و شورای پیشگیری از وقوع جرم به‌خوبی،به‌هنگام و با موضوعات علمی پیگیری می‌شود و نتایج خوب آن را شاهد هستیم.

این مقام مسئول افزود:در بحث سرقت سیم برق رفسنجان همیشه دراستان رتبه های بالایی را داشت که در۶ماهه اول امسال شاهد کاهش بسیارچشمگیری دراین زمینه هستیم که ناشی از اقدامات بسیارخوب مجموعه قضایی و ضابطان هست وموفقیت طرح پیشگیری ازسرقت پسته نیزنتیجه اقدامات شورای پیشگیری از وقوع جرم است.

قویدل،بیان داشت:شورای پیشگیری نقشی مغفول مانده درکشور بودکه با راه‌اندازی آن موفقیت‌های خوبی حاصل شد.

معاون دادگستری کل استان کرمان تصریح کرد:موضوعی که نیازبود درسطح استان پیگیری شود آموزش تخصصی مشاوران املاک و خودرو است،آموزش۳۲ساعته در شهرستان اجرا شدکه قطعا سازنده بوده و امیدواریم شاهد کاهش جرایم در حوزه املاک و خودرو نیز باشیم.

قویدل،ابرازداشت:دستگاه قضایی به‌عنوان یکی ازقوای سه‌گانه وظایف مهمی بر عهده دارد؛برنامه‌هایی در دستورکار قرارداده است و قوه مستقلی است که پشتیبان حقوق عامه است و وظیفه‌اش رسیدگی به شکایات و تظلمات و حفظ و احیای حقوق عامه از وظایف کلیدی این قوه است.

وی با بیان اینکه جامعه‌ای پویا هست که دارای نظم اجتماعی باشد،خاطرنشان کرد:توجه به حقوق فردی و اجتماعی افراد از موضوعات بسیار مهم است.حقوق و تکالیف درکنار هم هستندو هر انسانی همان‌طور که به‌دنبال حق هست،باید به‌دنبال انجام تکالیف خودش هم باشد.

قویدل،خاطرنشان کرد:دستگاه قضایی قطعا و یقینا به‌تنهایی قادر به برقراری نظم و گسترش عدل و پشتیبانی از حقوق عامه مردم نیست و در جامعه کنونی مشارکت مردم و میان‌نهادی و نقش نخبگان اثر بسیار مهمی دارد.

وی اظهارداشت:کشور ایران در طول ۴۵ساله پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره درگیر جنگ سخت و نرم و تحریم‌ها و تهاجمات فرهنگی، اقتصادی،اجتماعی و سیاسی بوده‌،که ضروری است همه دستگاه‌ها دست به دست هم دهند تا از تهدیدات و اهدافی که دشمن برای‌ کشور  برنامه‌ریزی کرده عبور کرده و آنان را محکوم به شکست کنیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها